(c)2011

Практическо програмиране за Android - 3. преработено и допълнено издание

   Книги ► Хоби ► други ► 
Практическо програмиране за Android - 3. преработено и допълнено издание
Aвтор: Денис Колисниченко
Издателство: Асеневци
Година: 2018
ISBN: 9786197356557
Корица: мека
Страници: 320
Цена: 24.95 лв.  19.96 лв. (Отстъпка -20%)

Добави в количка
 
В книгата се разглежда Android 8.x

Тази книга ще ви помогне да се научите да разработвате приложения за Android и ще ви покаже как да се възползвате от възможностите, които ви предлагат мобилните устройства, работещи под управлението на тази операционна система.

Първата част на книгата е посветена на предварителната подготовка. Последователно са разгледани инсталирането и конфигурирането на необходимото програмно осигуряване – JDK, Android Studio, Android SDK и емулаторът за Android. Отделено е нужното внимание и на решаването на някои непредвидени, срещащи се в практиката ситуации, свързани с проблемите, които могат да се срещнат при стартирането на емулатора или на приложенията.

От втората част ще научите каква е структурата на проектите за Android и кои са компонентите на приложенията и процесите в операционната система. Тук е разгледан и потребителският интерфейс с различните типове лейаут и основните му уиджети и диалогови прозорци. Обърнато е внимание на работата с графика, както и на възпроизвеждането на звук и видео. Разгледани са и начините за съхраняване на данните на приложенията.

Третата част е посветена на създаването на сложни приложения. Обяснено е междупроцесното взаимодействие на приложенията, обърнато е внимание на сървисите и нишките. Ще се научите как да работите с хардуера на телефона – различните видове датчици, камерата, Bluetooth и вибрацията. От тази част ще научите и как от вашето приложение може да избeрете номер, да покажете номера на входящото обаждане, да изпратите SMS съобщение, да създадете собствен браузър, как да получите информация за състоянието на телефона, ориентацията на екрана и др. Пак тук ще научите как да използвате видовете анимация и базите данни.

Последната четвърта част е посветена на емулатора Genymotion, дебъгването на приложенията и използването на App Inventor – среда за бърза разработка на приложения. Тук ще разберете и как да локализирате, подпишете и подготвите готовото приложение за разпространение чрез Google Play.
 
Общи условия